ماجرای ربودن یک کودک فاش شد/مجید صالحی فیلمساز میشود/گلایه شهرام عبدلی از سینمای ایران+عکس
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۷۳۶۱
خبرگزاری میزان- پانزدهم مرداد ماه 96 با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه سینما و تلویزیون و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهمترینهای آنها میتوان به گلایه تند شهرام عبدلی از وضعیت سینمای ایران اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پانزدهم مرداد ماه 96 با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه سینما و تلویزیون و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهمترینهای آنها میتوان به گلایه تند شهرام عبدلی از وضعیت سینمای ایران اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آخرین وضعیت جسمانی ملکه رنجبر، اکران فیلم "بچه دزد"، جایزه بهترین بازیگری مرد در دستان ناصر هاشمی و ساخت اولین فیلم مجید صالحی در مقام کارگردان از جمله سایر اخبار حوزه فرهنگ و هنر بود.
سینمای امروز ایران جامعه را به زوال میکشاند/بازیگری یا فامیلبازی!/فقط شاهد ساخت فیلم فارسی هستیم
شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص آثار کمدی پرفروش سینمای ایران گفت: من واقعاً به آثار پرفروش کمدی که در سینمای امروز ایران روی پرده میروند فیلم نمیگویم. اینها تولیداتی هستند که فیلم فارسی را هم رد کرده اند .
وی در همین راستا ادامه داد: ما در حال حاضر یک عقبگرد چند ساله را تجربه میکنیم و فیلمهایی که به اصطلاح خودشان میفروشند، کپی برداری خام و حتی بدتر و سخیفتری از آثار فیلم فارسی هستند که نه تنها به فرهنگ جامعه کمکی نمیکنند بلکه همه چیز را رو به زوال کشاندهاند.
بازیگر سریال "پرستاران" فیلمهای حال حاضر سینمای ایران را مبتذل دانست و تصریح کرد: خانوادههای ایرانی بدون شک با وجود چنین آثاری در سینما به همه چیز بدبین شده و باز هم از سینما گریزان میشوند. در دهه هفتاد هم این نوع از فیلمها به یکباره به وجود آمد اما تاریخ ثابت کرد که این نوع از کمدی مبتذل محکوم به شکست است.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
دوباره یک کودک ربوده شد/تلاش مادر برای یافتن پسرش از دیروز آغاز شد
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "بچه دزدی" به کارگردانی "لوئیس پریتو" و با بازی "هلی بری" از دیروز اکران بینالمللی خود را در سینماهای امریکای شمالی آغاز کرده است.
این فیلم داستان مادری است که پس از دزدیده شدن پسرش به دنبال آدمربا رفته و درگیر مبارزات خشنی برای بازپس گیری فرزندش میشود.
"نات لی" فیلمنامه این اثر را نگاشته و کمپانی لوتوس با هزینهای معادل 20 میلیون دلار ساخت این فیلم را بر عهده گرفته است.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
آخرین وضعیت جسمی ملکه رنجبر/قدمهای روزانهام را با عصا طی میکنم/حال غفوریان را تلفنی میپرسم
ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: هماکنون نمیتوانم زیاد راه بروم اما چند قدم اندک روزانهام را هم با عصا طی میکنم.
وی ادامه داد: از همه خبرنگاران عزیزی که به یاد من و امثال من هستند سپاسگزارم چراکه اینگونه امیدی در وجود ما جریان پیدا میکند که جوانان به یادمان هستند در غیر اینصورت در گمنامی زندگی و فوت میکردیم.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
خانواده هاشمی عضو هیچ تیم و لابی سینمایی نیستند/ما سرسختترین منتقدان خود هستیم
ناصر هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون که دیشب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم شهر را از آن خود کرد، در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گزیدهکار بودن خود را حاصل دقت در انتخاب نقشهایش دانست و گفت: من معمولاً خیلی سخت یک نقش را قبول میکنم و این کمکار بودنم در سالهای اخیر این قضیه را نشان داده است. این اتفاق به خاطر وسواس من در انتخاب آثار نیست بلکه برای هر انتخاب باید دلایلی داشته باشم.
وی در همین راستا ادامه داد: نقشهایی که پیشنهاد میشود معمولاً نقشهای کم رقمی هستند و من نمیتوانم آن طور که باید تواناییهای خود را در ایفای آنها به کار برم. نقش باید برای من بازیگر ایجاد چالش کند، باید گرهای سخت در کارنامهام باشد تا بتوانم آن را با تلاش زیاد باز کنم. نقش باید آن قدر عمیق باشد که بازیگر برای رسیدن به آن از تمام امکانات خود استفاده کند.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
مجید صالحی با 6 فیلم در انتظار اکران/بازیگر مجید دلبندم بزودی کارگردان میشود
مجید صالحی بازیگر سینما و تلویزیون که سال گذشته با فیلم "چراغهای ناتمام" در نقشی متفاوت ظاهر شده بود، در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیتهای اخیر خود در عرصه سینما گفت: فیلمنامههای فراوانی هم جهت بازی و هم برای کارگردانی در سینما و تلویزیون به من پیشنهاد شده که فعلاً در حال بررسی آنها هستم. البته در این میان هنوز هیچ اثری مرا برای اولین تجربه کارگردانیام در تلویزیون وسوسه نکرده است.
بازیگر سریال "سه در چهار" درباره امکان حضور خود به عنوان کارگردان تلویزیون افزود: کارگردانی برای من اتفاق جذابی است و طی سال گذشته بسیاری از دوستان هم در تلویزیون و هم در سینما به من پیشنهاداتی برای کارگردانی دادهاند اما هنوز هیچ فیلمنامهای نبوده که نظر مرا برای کارگردانی جلب کند. حتی اوایل امسال صحبتی جدی برای کارگردانی یک سریال نوروزی داشتم اما بنا به دلایلی و همچنین زمان کوتاه ساخت نتوانستم اولین تجربهام را در تلویزیون رقم بزنم.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»